Senior HR-operations payroll specialist

Datum geplaatst: 27/11/2024

Ben jij een nauwkeurige en flexibele HR-professional die geniet van administratieve uitdagingen en payroll? Wil je werken in een dynamisch, Rotterdams kantoor waar geen dag hetzelfde is? Dan zijn wij op zoek naar jou! Ploum is op zoek naar een gedreven HR-operations payroll specialist om ons HR-team te versterken.

Wat ga je doen?
Stel je voor: een dag in het leven van een Senior HR-operations payroll specialist bij Ploum. Je begint je dag met een kop koffie en een glimlach, klaar om de complexe en uitdagende administratieve taken aan te pakken. Je maakt deel uit van een hecht HR-team, bestaande uit een manager HR, een senior HR adviseur/business partner, twee HR medewerkers en een recruiter. Als Senior HR-operations payroll specialist ben je de spin in het web voor alle HR-onderwerpen op administratief en procesmatig vlak en zorg je voor een vlekkeloze payroll voor onze medewerkers. Je geniet ervan om zaken weg te werken en lijstjes af te vinken, terwijl je je verdiept in de cijfers en gegevens die je zo graag analyseert. Je dagen zijn nooit saai, want elke dag brengt nieuwe uitdagingen en kansen om je vaardigheden te tonen en te groeien in je rol. Dit is de perfecte baan voor iemand die graag werkt in een veeleisende, dynamische omgeving en houdt van structuur, precisie en het oplossen van complexe administratieve puzzels.

Jouw taken:

  • Salarisadministratie: je coördineert de werkzaamheden voor de salarisadministratie en verzamelt de maandelijkse input voor de salarisverwerking en verwerkt deze in Cobra.
  • HR-administratie: je bent verantwoordelijk voor de HR-administratie en coördineert de werkzaamheden. Je verzorgt personeelscorrespondentie (zoals contracten en brieven), ondersteunt bij de afhandeling van afspraken over arbeidsvoorwaarden, personeelsregelingen en wet- en regelgeving, en beheert personeelsmutaties en declaraties in Cobra (HR-systeem). Ook voer je administratieve werkzaamheden uit op het gebied van pensioenen en verzekeringen, signaleer en bewaak je aflopende contracten en verzuimmeldingen, en houd je het personeelsarchief en de personeelsdossiers actueel en compleet. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor HR-gerelateerde vragen.
  • Procesoptimalisatie: je draagt bij aan automatiseringsprojecten en het verbeteren van onze HR-processen door vernieuwingen door te voeren.
  • Managementinformatie: je genereert managementinformatie en rapportages.
  • Projecten: je initieert en pakt HR-projecten op, zoals het verder uitrollen van de mogelijkheden in Cobra en verdere automatisering.
  • Opleidingstrajecten en recruitment: je ondersteunt de HR-medewerkers en recruiter bij diverse taken. Je begeleidt opleidingstrajecten door afspraken in te plannen en je helpt bij werving en selectie, waarbij je samen met de recruiter de HRM-mailbox beheert.

 

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde HBO opleiding bij voorkeur richting HRM.
  • Goede beheersing van Excel, uitstekende kennis van Office programmatuur en bij voorkeur kennis van Cobra (dit is een pre).
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je bent fulltime beschikbaar (32 uur is bespreekbaar).
  • Je beschikt over de volgende competenties: oplossingsgericht, organiserend vermogen, voortgangscontrole, accuraat, integer, flexibel en stressbestendig.
  • Uitstekende beheersing hebt van de Nederlandse taal.

Ons aanbod
Bij Ploum krijg je de kans om te werken in een inspirerende, no-nonsense werkomgeving waar jouw bijdrage direct impact heeft. Je maakt deel uit van een enthousiast en ambitieus HR-team en hebt volop mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen.

Wat wij verder bieden: 

  • Een marktconform salaris.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een aantrekkelijke pensioenregeling, 30 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband en o.a. een vergoeding voor een abonnement bij de sportschool of een leasefiets.
  • Vakantiegeld en een dertiende maand.
  • Mogelijkheid tot (deels) thuiswerken.
  • Een reiskostenvergoeding, onkostenvergoeding en thuiswerkvergoeding.
  • Een werkplek in hartje Rotterdam aan de Blaak, die goed bereikbaar is met het OV.
  • Een goede sfeer in een dynamisch bedrijf en er worden veel sociale activiteiten georganiseerd.

Je wordt onderdeel van de staf, die bestaat uit 16 enthousiaste medewerkers die werkzaam zijn op het gebied van human resources, financiën, IT, facilities en marketing & communicatie.

Ploum iets voor jou?
Werken bij Ploum betekent werken voor een echt Rotterdams, no-nonsense advocaten- en notarissenkantoor. Wij zijn duidelijk anders. En onze cliënten ervaren dat. We realiseren doelen met praktische oplossingen. Wij combineren onze vakkennis met praktijkervaring tot oplossingen die werken. Dat laatste kunnen we als geen ander. Het zit in ons DNA.

 

Interesse?
Solliciteer dan direct via onderstaand sollicitatieformulier. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Irem Kanik (recruiter) via hrm@ploum.nl. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Kim van Beest via +31 6 1093 5283 of k.vanbeest@ploum.nl.

 

Sollicitatieformulier

Sollicitatieformulier

Maximum file size: 10MB

Maximum file size: 10MB

Maximum file size: 10MB

Aanvullende informatie

Meer informatie over hoe we jouw persoonsgegevens gebruiken, kun je lezen in ons Privacy statement.

Vragen over onze vacatures?

HR-afdeling

Voor algemene vragen